سایت اختصاصی سید علی

در این بخش با چند نکته جدید و کاربردی از ویندوز ۷ در خدمت شما هستیم. والدینی که هم به استفاده فرزندانشون از رایانه اهمیت میدن و هم دوست دارن که در این زمینه بر عملکرد فرزندشون نظارت داشته باشند حتماً تا آخر این بخش با ما همراه باشن. چونکه یک نکته ویژه برای استفاده اونها در نظر گرفتیم.
در ویندوز
XP هر زمان که قصد داشتید که چند فایل یا پوشه رو با هم انتخاب کنید مجبور بودید از کلید های Ctrl و یا Shift استفاده کنید. مشکل این این بود که اگر تعداد آیتم ها زیاد می شد و اونها در کنار هم نبودند، کار به راحتی انجام نمی شد و اگر این کلید ها به صورت اتفاقی رها می شدند، تمام انتخاب شما از بین می رفت. ویندوز ۷ برای این موضوع راه جدیدی ارائه کرده.این امکان گرچه در ویندوز ۷ وجود داره اما به صورت پیش فرض فعال نیست. برای فعال کردن

اون کافیه که به بخش
Folder Option وارد بشید و در گزینه های انتهایی لیست در برگه View، به دنبال عبارت Use Check Box to select items بگردید. با انتخاب این گزینه از این به بعد در کنار فایل ها و پوشه ها یک مربع کوچیک می بینید که می تونید از اونها برای انتخاب چند فایل یا پوشه استفاده کنید.توجه کنید که بعد از این کار، برای انتخاب چند فایل یا پوشه حتما باید این مربع ها رو به حالت انتخاب شده در بیارید و اگر روی آیتم ها کلیک کنید از حالت انتخاب خارج می شن. حالا برای انجام کارهایی مثل Copy و Paste نیازی به استفاده ازصفحه کلید ندارید و تمام مراحل با موس قابل انجامه. برای اینکه آیتم ها از حالت انتخاب خارج بشن، کافیه که روی یک جای خالی در صفحه و یا یک آیتم دیگه کلیک کنید.
شاید برای شما هم پیش اومده باشه که برای پیدا کردن یه فایل خاص، مثلاً یه فایل ورد که اسمش رو یادتون رفته، مجبور شدید ۵۰ تا فایل ورد رو باز کنید تا اون فایل رو پیدا کنید.

زمانی که در پوشه هایی که در اونها عکس، فایل های موسیقی، و یا فایل های آفیس مثل اکسل و ورد وجود داره، به دنبال چیزی می گردید، گاهی اوقات فکر می کنید که چه خوب می شد اگر می تونستید همین جا و بدون اینکه اون فایل ها رو باز کنید مثلاً قسمتی از فایل موسیقی رو گوش می دادید، صفحاتی از فایل های آفیس رو می دیدید و یاÂÂÂÂÂ اینکه عکس ها رو در نمای بزرگتر مشاهده می کردید. در ویندوز برای اینکه کابرا بدون باز کردن فایل ها یا پوشه ها بتونن محتوای اونها رو ببینن باید از منوی View، مواردی مثل Large icon و یا در ویندوز ۷، Extra Large icon رو انتخاب کنن.

اما خود سازندگان ویندوز هم متوجه شدن که این روش نمی تونه مشکل رو حل کنه و با بزرگ کردن آیکن ها محتویات فایل ها قابل مشاهده نیست. به همین دلیل، در ویندوز ۷ یک راه جدید ارائه کردن.

اگر در ویندوز ۷ می خواید در زمان بررسی فایل ها، مقداری از اطلاعات فایل ها رو مشاهده کنید، در پنجره مشاهده فایل ها، در زیر نوار جستجو و در کنار آیکن علامت سوال به دنبال آیکنی به نام Show the Preview Pane بگردید. با کلیک روی اون قسمت جدیدی به سمت راست پنجره مشاهده فایل ها اضافه میشه که با انتخاب هر فایل، نمایی از محتوای اون رو می تونید ببینید. در مورد فایل های آفیس حتی امکان مرور صفحات هم وجود داره. بعضی از فایل های صوتی و تصویری در همین قسمت امکان پخش دارن و یا در صورتیکه تمایل داشتید با کلیک روی آیکن Open In windows Media player اون رو به برنامه مدیا پلیر ویندوز بفرستید.

همانطور که در اول این بخش گفتیم قصد داریم که نکته ای از ویندوز ۷ رو برای شما بگیم که به منظور نظارت والدین بر استفاده فرزندانشون از رایانه طراحی شده.

برای اینکه به این بخش وارد بشید در بخش جستجوی منوی شروععبارت Parental Controlsرو تایپ کنید. حالا اون رو انتخاب کنید تا وارد این بخش بشید. در این بخش اولین کاری که باید انجام بدید اینه که باید کاربری که فرزندتون با اون وارد ویندوز میشه رو انتخاب کنید.

باید بدونید کاربری که در این قسمت انتخاب میشه حتما باید جزو گروه کاربران استاندارد ویندوز باشه. یعنی زمانی که کاربر جدیدی ایجاد می کنید بین دو گزینه Administrators به معنی مدیران و Standard که برای کاربران محدود تر هست، گزینه استاندارد رو انتخاب کنید. حالا به بخش ابتدایی بخش نظارت والدین والدین وارد می شیم. در اینجا کاربری که به صورت استاندارد بوده رو انتخاب می کنیم. در مرحله بعد باید بخش نظارت رو فعال کنیم. حالا این امکان رو داریم تا سه نوع محدودیت ایجاد کنیم. اول محدودیت زمانی. با انتخاب این بخش شما می تونید تعیین کنید که این کاربر در چه روز هایی می تونه با رایانه کار کنه. همینطور می تونید مشخص کنید که در روزی که مجاز به کار کردن هست در چه ساعاتی بتونه این کار رو انجام بده.

دومین بخش محدودیت ها به بازی های رایانه ای که مورد علاقه همه به ویژه کودکان هست مربوط میشه.

با ورود به این بخش، شما چند انتخاب دارید. در ابتدا باید مشخص کنید که آیا این کابر بتونه بازی انجام بده یا نه. اگر پاسخ مثبت بود در مرحله بعد در بخش Block or Allow Specific Games با توجه به بازی می تونید انتخاب کنید که بازی با اون همیشه ممنوع باشه و یا همیشه امکان بازی با اون آزاد باشه. یا اینکه بر اساس رتبه بندی ای که انجام میدید اگه مناسب سن فرزندتون باشه اجازه بازی داشته باشه. برای انجام این دسته بندی ها باید به بخش Set Game Rating وارد بشید. حالا می تونید تعیین کنید که با توجه به سن، فرزندتون در چه گروهی قرار میگیره. با این کار فقط بازی های این رده سنی برای فرزند شما مجاز میشه.

در بخش سومِ تنظیمات نظارتی، شما می تونید روی برنامه ها و نرم افزار هایی که در ویندوز نصب شده هم نظارت داشته باشید. یعنی اینکه تعیین کنید با این نام کاربری چه برنامه هایی رو بشه اجرا کرد. برای این کار در لیست مربوطه، برنامه های مجاز رو انتخاب کنید. اگر در بخش بازی ها نتونستید بازی مد نظرتون رو پیدا کنید،می تونید در این بخش اون برنامه رو مجاز یا غیر مجاز اعلام کنید.

نکته مهم دیگه ای که باید مد نظر داشته باشید اینه که اگه این محدودیتها همیشگی نیستن، لازم نیست که هر دفعه این تنظیمات رو انجام بدید. بلکه کافیه این تنظیمها رو فقط یکبار مشخص کنید و از اون به بعد، هر وقت مایل بودید می تونید با رفتن به صفحه اول تنظیمات، زیر آیکن و نام کاربر، هر کدوم از این محدودیت ها رو فعال یا غیر فعال کنید.

البته امیدواریم با پخش این قسمت از برنامه، بچه ها از ما دلخور نشده باشن.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 تير 1393برچسب:, توسط سید علی |